dimarts, 8 d’abril del 2008

Inventari de lectures

Estic convençut que hom tria allò que llegeix en funció de múltiples factors (com ara la casualitat, l'estat d'ànim, el temps disponible per llegir, els regals rebuts, les recomanacions dels amics amb criteri, els vitages, etc,....).
De la mateixa manera, no tenc cap dubte que no poques vegades he tingut la sensació d'estar llegint el llibre adequat en el moment just. Record el profund impacte de Gràcies per la Propina de Ferran Torrent a setmanes del final de curs de C.O.U., llegit per gust i per desembafar-me de Carner (Fina, perdó!) o la perplexitat de Sobre Héroes y Tumbas d'Ernesto Sábato llegit entre hores i al cap de setmana durant un viatge de feina a Tenerife, enmig d´una borrasca sentimental bastant forta o el plaer de rellegir els passatges dedicats a l´Amèrica del Sud a La Dèria de mirar de Ramon Folch durant el meu primer viatge a l´Argentina.
La darrera vegada que he tingut aquest sensació ha estat no fa garie amb Les Benignes de Jonathan Little. Profundament impactant, aquí en teniu una excel.lent ressenya. El vaig comprar per tenirlo a la recambra per quan tingués un període prou llarg, son mes de 1200 pàgines, però no m´hi vaig poder resistir i el vaig enllestir en el temps rècord de dues setmanes.

A banda de les recomanacions anteriors, vull encetar al bloc un espai dedicat a l´inventari i catalogació de lectures, potser amb l´objectiu d´engrescar qualcú o simplement per mantenir un registre pel dia que comenci a rellegir. D´ençà de Little i fins al moment:

Joan Miquel Oliver, El misteri de l´amor. Ed. Empúries. Tot i alguna anada d´olla excessiva en un parell de capítols prescindibles, és una proposta molt interessant, que demana lectura tranquil.la i presenta unes sol.lucions lèxiques molt atractives.

Bernard Girard, El método Google. Ed Norma. Interessant aproximació des del punt de vista de model empresarial, a la revolució Google. L´autor suggereix analogies interessants entre el món Google i el món del programari lliure.

Rodolfo Walsh, Operación Masacre. Fondo de cultura económica. Reconstrucció en clau de novel.la del cas real d´un afusellament per error l´any 1956 al gran Buenos Aires com a resultat d´un intent de cop d´estat. L´edició que em va caure a les mans afegeix com a annex el que és potser el document més conegut de Walsh: la carta pública que va enviar a la Junta Militar Argentina l´any 1977 denunciant les desaparicions i tortures en centres clandestins. Un dia després d´enviada a tots els diaris i corresponsals estrangers sense que ningú gosàs publicarla, el propi Walsh va ser "desaparegut".

José Luís Romero Breve Historia de la Argentina. Fondo de cultura económica. Per començar a familiaritzarme amb els próceres de la patria que bategen molts dels carrers de Buenos Aires.

Novament, disculpes als filòlegs: avui no tenc guionets ni dieresi a la compu que m´ha tocat al ciber de corrientes.

Salut

2 comentaris:

ipelegri ha dit...

tothom que parla de Les Benignes (coneguts meus, és a dir, gent de fiar) en diu meravelles.
Vaig comprar el llibre per correu i de cada vegada esper amb més il·lusió que arribi.
I una altra cosa: seria d'agrair una petita ressenya del llibre sobre google a Xalandria.
Salut

àlex ha dit...

Amb les Benignes ja veruàs com xalaràs. Tot i que discrep del teu comentari xalandrier: jo el vaig llegir al metro, al bus, a la renfe del baix llobregat, al pont aeri i a tot arreu.
M'apunt la petició del google: a vam si m'hi pos el cap de setmana

Legal

Creative Commons License
obra de Binibloc està subjecta a una llicència de Reconeixement-No comercial-Compartir Igual 2.5 Argentina de Creative Commons
Creat a partir d'una obra disponible a binibloc.blogspot.com