Apreciat senyor Hunold,
després de les seves molt desafortunades declaracions públiques, vist l’allau de reaccions que les mateixes han provocat, i deixant de banda el judici moral que les seves paraules amb feruma nacional-socialista em mereixen, m’agradaria fer-li dues consideracions de carácter tècnic, que crec que vostè, com a màxim executiu de la companyia hauria de tenir en compte.
En primer lloc, d’entre les diverses falsedats que conté la seva carta, n’hi ha una que m’agradaria analitzar amb deteniment. Diu vostè que “...Fins ara s'ha beneficiat Mallorca de la UE com cap altra. De les carreteres noves de l'illa, poques en trobaríem que no les hagi pagat la UE. Fins i tot l'aeroport de Palma ha estat en gran part finançat per la UE. Amb una participació exclusivament catalana no s’hauria aconseguit mai de la vida.” Idò bé, resulta senyor Hunold que l’aeroport de Palma va ser projectat i construït en el seu moment amb un excés de capacitat que –no ho oblidi- ha permès que la seva companyia desenvolupés un pla de creixement de rutes que d’altra manera hauria estat impossible. Aquest aeroport sobre el què la companyia que vostè dirigeix ha armat una estratègia de creixement exitosa, ben igual que la resta d’infraestructures públiques de les Illes Balears i del Principat de Catalunya, no tenen accés als fons europeus de cooperació donat que la renda per càpita –que és el crieteri sobre el qual es decieix la distribució d’aquests fons- d’aquests territoris és superior a la mitjana de l’estat espanyol.
Es més, en el cas concret de les Illes Balears, les finances públiqes pateixen un dèficit fiscal endèmic i creixent any rere any. I sap on van a parar part d’aquests doblers que com els seus avions surten volant de les illes senyor Hunold? Doncs entre altres bandes, al pressupost de la Unió Europea, que es dedica també a pagar obres en els Lander de l’antiga RDA on per cert la seva companyia opera en diversos aeroports. Aquests sí, possiblement pagats per fons europeus i per tant també en part fons catalans.
En segon lloc, una consideració de caràcter estratègic. La companyia que vostè presideix vola des de 6 aeroports dels Països Catalans transportant més de 6 milions de passatgers cada any. Amb la seva carta, ha desfermat una polèmica que ha tingut una prou important repercussió en els mitjans de comunicació d’aquests territoris. Realment, senyor Hunold, pensa que guanyarà cap nou passatger amb les seves declaracions? Jo pens sincerament que no. En canvi vist el ressò que les seves paraules han tingut, jo diria que en perdrà uns quants. No molts, és cert, però en un exercici en què el seu compte de resultats no és especialment brillant, cada passatger compta. Vostè ha encetat un joc –de manera estèril diria jo- que no és de suma zero, senyor Hunold. Me sap greu pels seus accionistes.
Atentament,
Un ex passatger seu i futur client d’algun dels seus competidors, que respecten un poc més la llengua, la cultura i la història del meu país i com a mínim són un poc més intel.ligents per no fer-ne motiu de polèmica.
http://www.vueling.com/
http://www.clickair.com/
http://www.spanair.com/
http://www.aireuropa.com/
http://www.ryanair.com/
http://www.easyjet.com/
7 comentaris:
Sembla mentida que encara hi hagi gent que pugui pensar així i que, a més, aquesta gent tengui càrrecs importants...
Tens raó, i per jo, el més preocupant de tot és que al final aquesta gent s'acaba formant un mapa mental a partir de les informacions que els hi arriben passades pel filtre d'uns corresponsals estrangers que viuen a Madrid i es documenten en base al què publica "el mundo" o "el país".
Me deman si no hi tenim un poc de responsabilitat tots plegats en que açò sigui així.
Record amb enyorança la feina que en aquest sentit va fer en Jordi Pujol en la seva etapa de president de la Generalitat. Començant per parlar un alemany perfecte,...
Molt bon escrit Àlex! Encara no l'havia llegit i m'ha semblat impecable.
Estic convençut que el veritable responsable d'aquest merder no és tant en Hunold, sinó el seu delegat a l'Estat castellà, Álvaro Middelman, que el deu tenir intoxicat amb les seves opinions ultraespanyolistes. Però ell és qui va signar l'editorial infame i ara que en pagui les conseqüències: les accions d'Air Berlin van a la baixa i a Alemanya informen del tema amb molta més objectivitat del que era d'esperar. Només s'ha de veure les notícies que enllaça avui Vilaweb de mitjans de comunicació alemanys.
Salut!
Més sobre el senyor Hunold. Aparentment l'any passat va portar a terme pràctiques no massa ètiques des del punt de vista empresarial amb accions de la seva pròpia empresa fent servir informació confidencial
http://www.ft.com/cms/s/0/d8e066f2-1e96-11dc-bc22-000b5df10621.html?nclick_check=1
I per cert, des de l'inici de la polèmica les accions han caigut un 15%
http://markets.ft.com/tearsheets/performance.asp?s=de:AB1
Casualitat? en el mateix periode, Easyjet i Ryanair (les companyies amb un perfil més similar, han caigut un 7% cadascuna).
Bon multiplicador, sí senor,...
En Middelmann, a més, va justificar el vot a l'ultradretà Haider a Austria l'any 2000. I aquest mail obert d'en Partal també és impagable!
Salut!
Publica un comentari a l'entrada