dijous, 4 de juny del 2009

Cartes des d'Espanya

Arrib a casa i entre la paperassa comercial habitual hi trob el voluminós sobre que amablement m'envia la delegación provincial del censo electoral amb tot el material necessari per exercir el meu dret de vot a les eleccions europees del proper dia 7.
Cony quina sorpresa! jo que fiava creuar la fina línia de l'abstenció per primera vegada en la meva vida i resulta que a l'ambaixada han pensat en tot. Sense que jo els hi hagi demanat, han fet la feina per jo i m'envien tot el material, de franc i amb totes les facilitats perquè voti a qualsevol oficina de correus del país (d'aquest país, vull dir) no més tard de dissabte. Tot eficientíssim, només he de triar -quina feinada- la papereta, afegir al sobre una fotocòpia del meu passaport i llest.
Curiosament, el mateix dia i hom diria que gairebé aferrat amb el sobre electoral, m'arriba una carta on l'inefable Rajoy on en 12 línies de tipografia generosa (diria que mínim de mida 16) m'ofereix targeta sanitaria gratuïta -igual que todos los españoles que viven en España- i la nacionalitat espanyola pels meus néts, sense condicions. Apa aquí!. Tot això amanit amb fins a un total de 9 vegades de la paraula "España" i els seus derivats.
Ara entenc la despesa publicitària que fan aquesta gent del PP i del PSOE cada vegada que hi ha eleccions a Buenos Aires, tanques publicitaries i cartells a puntapala: no és que la gent s'hagi d'enrecordar i anar a fer llargues cues per votar: t'ho posen tan fàcil els xavals de l'ambaixada, que només faltaria que et triessin ells la papereta,...
Ara que, per altra banda, jo que som descomfiat de mena i que mai no he estat massa convencut que el meu vot per correu arribés a Menorca quan vivia a Barcelona, no sé perquè però tenc un petit dubte que si demà vaig a votar (i a qui,? una altre dubte) el meu vot arribi a bon port.

Som un descregut!

2 comentaris:

Unknown ha dit...

Això de la CERA sempre m'ha fet mala espina (i no visc a l'Argentina!). D'entrada t'envien la paperassa automàticament per a totes les eleccions excepte les municipals que les has de demanar-les. Quan volen el teu vot, bé que es preocupen de cercar-lo. Un detall: A mi només m'arriba propaganda del PSOE, mai del PP això sí ....des de Suïssa). De totes maneres el més sorprenent era que no necessitaves cap mena d'identificació. Per sort això ha canviat i aquest any has de posar una fotocòpia del DNI. Així i tot no em deixa de sorprendre la facilitat en què es pot votar des de l'estranger en un Estat amb l'esperit tan funcionarial com Espanya,

àlex ha dit...

Pau,
a jo la propaganda m'ha arribat de Luxemburg. Deu ser la globalització. A darrera hora i aprofitant un simulacre d'incendi a la feina he anat a votar. Una vegada vist el procediment de recepció per part de Correo Argentino (m'han agafat la carta, hi han estampat un segell amb la data i au, bon dia, sense comprovar la meva identitat ni un cap de llamp) som encara més escèptic -per no dir malpensat-.
Estic totalment d'acord amb tu en la sorprenent facilitat però què hi farem, tu coses de tenir un passaport del primer món,....

Legal

Creative Commons License
obra de Binibloc està subjecta a una llicència de Reconeixement-No comercial-Compartir Igual 2.5 Argentina de Creative Commons
Creat a partir d'una obra disponible a binibloc.blogspot.com